rozcestník

31. ledna 2016

Biograf aneb Hold éře němých filmů

Recenze na netradiční produkci Cirku La Putyka vyšla na serveru Taneční aktuality dne 31. ledna 2016

Nejnovější premiéra oblíbeného souboru Cirk La Putyka přinesla divákům, minimálně těm „nepřipraveným“, nejedno překvapení. Kdo se ale rozhodl na hru hlavního (a v podstatě jediného) aktéra přistoupit, neodcházel z holešovických Jatek78 zklamán.

Žánr nového cirkusu, který je pro Cirk La Putyka signifikantní, v sobě skrývá mnohé, soubor se však po většinu doby své existence profiloval výraznými a náročnými akrobatickými prvky, tanečností, dojemnými příběhy, a leckdy až opulentní a divokou výpravou. Z toho v Biografu zůstal pouze dojemný příběh – avšak současně přinesl mnoho nového.
foto: archiv Cirk La Putyka
One-man show Jiřího Kohouta se nesla v duchu vzpomínek na zašlou slávu biografů i osamělost jejich pracovníků. Kohoutovo lehce exaltované herectví působí na ty, pro něž je představení určeno, na děti. Zároveň je však, stejně jako celá inscenace, velice vkusné. Všechny Kohoutem ztvárněné postavy pracovníků omšelého kina připomínají osamělé klauny. Nejsou jen průvodci dějovými, ale i reálnými – u vstupu odtrhává uvaděč vstupenky, vítá diváky, poté se proměňuje v prodavače popcornu, který hází pytlíčky s popcornem těm dětem, které se o ně přihlásí. Hlavní průvodcovskou postavou je melancholický promítač rozpomínající se na své dávné a věrné přátele, kteří se jistě zúčastní dnešní akce Slavnost – a diváci se budou divit, o jak slavné osoby se jedná. Než přijdou, jako marioneta se probouzí klavírista Jan Čtvrtník, který doposud dřímal opřen o klávesy piana. Doprovázeje Kohouta, spouští se promítání a přicházejí přátelé – hvězdy nejslavnějších filmů stříbrného plátna.
.
.
.

Žádné komentáře:

Okomentovat