rozcestník

26. února 2017

Aneckxander - zranitelná a podmanivá nahota

Druhé představení, které jsem na letošním Cirkopolis viděla, už bylo více inspirativní ke psaní. Ono bylo inspirativní celkově, hra s rovnováhou a možnostmi lidského těla, to vše zaobalené nadsázkou… jo, to mám ráda.


Jedním z hlavních lákadel letošního ročníku festivalu Cirkopolis byl Aneckxander, sólová performance belgického artisty Alexandera Vantournhouta, který si skrze svou nahotu pohrával nejen s vlastní fyzičností a přírodními zákony gravitace, ale také s přijetím ze strany diváků. Jen málokdy působí nahota na jevišti tak přirozeným a neúčelovým dojmem. Totální zobrazení fyzické stránky zde nebylo lacinou snahou šokovat, jak tomu u postmoderního divadla často bývá, nešlo ani o expresivní vyjádření sexuality, ale nahota se stala znakem naprosté zranitelnosti.


Vantournhout s dohola oholenými vlasy, nezvykle dlouhým krkem (ke kterému odkazuje i název představení) a až naivně dětským výrazem působil jako bezbranné mládě. Nahota byla čistotou, kterou by každý kousek oděvu narušil. Těžké boty na vysoké platformě, boxerské rukavice či okruží ztěžovaly Alexanderovi pohyb.
.
.
.


Žádné komentáře:

Okomentovat