rozcestník

11. prosince 2015

Pas de trois - Ztracená a znovunalezená energie

...
...
...
Choreografie umně následuje hudební motiv, hudba De Roseho je však velice náročná a tanečníkům ne vždy vycházela synchronizace. V hudebním podkladu se prolínají hudební žánry, od elektroniky po křehké smyčce, tíživé industriální zvuky tvoří kontrast melodickým, až meditativním pasážím. Přesto hudba jako celek působí monotónně. To by však nemuselo být na škodu, pokud by choreografie dokázala udržet napětí, což se, bohužel, nestalo. Jedním z mála bodů zlomu byla jen náhlá změna prostředí, když byl na scénu přinesen nízký stůl, později se snesla rozsvícená žárovka. Z preliterární společnosti jsme se přenesli do moderní doby, vztahy mezi jednotlivými tanečníky se začínaly rozpadat. Až závěr měl dodat jistou naději příchodem malého chlapce, který se přes lákavě snášející žárovku nenechal strhnout a zůstal věrný svým oblázkům. Tanečníci předvedli kvalitní výkony, bylo patrné, že s Egerháziho tanečním slovníkem jsou velmi dobře sžití, kromě ústředního páru Zdeněk Mládek a Cristina Porres Mormeneo lze vyzdvihnout i výkon drobného japonského tanečníka Kairiho Hayashidy, který svůj menší part předvedl s brilantní přesností. Individuální výkony však nedokázaly zvrátit ubíjející jednotvárnost a zdlouhavost prvé části.

foto: Michal Siron
Druhá polovina, Ztracené a znovu nalezené, byla již větším lákadlem – nejen scénickým provedením, ale především díky účasti Pavla Šporcla (který je zároveň autorem hudby). Ten se během svého živého hraní stal jakýmsi nezúčastněným pozorovatelem dění na jevišti, přesto působil jako loutkovodič či duchovní vůdce tanečníků (tomuto dojmu nahrává bílý šál v pozadí jeho místa). Mimo tuto linii se však odehrává příběh dívky (Julie De Meulemeester). Ta je ústřední postavou – její prožívání lásky i strachu, rozvzpomínání se nejen na to, co se dělo, ale kým ona sama je. To se projevuje i v jejím postavení vůči ostatnímu dění na jevišti, kde se střídají duety s davovými scénami. Choreografie je o poznání dynamičtější než v prvé části, umně reaguje na změny v tempu hudby.
...
...
...

Žádné komentáře:

Okomentovat